Pages

bilgi paylaşım ve yayım hattı:
iphone, ipad, ios, cydia, apple, android, ics, installous, gezi, driver, linux, oyun

25 Nisan 2011 Pazartesi

Nakit Kgs Otobandan çıkış ve yetersiz bakiye

Nakit KGS kullanmak şimdiye kadar problem yaşamadığım bir şeydi. Taa ki düne kadar. İnce hesap yapılması gerektiği, giriş çıkış ücretlerinin ezbere bilinmesi gerektiğini öğrendim.
Kullananlar bilir KGS'ye en az 50 lira yatırabiliyorsunuz (otomobil yani 1. sınıftaki araçlar). E hal böyle olunca arada sırada kullanıyorum diyerek gerçekten azaldığında ücret yatırıyordum.

Haftasonu İstanbul-Bolu arası bir yolculuk yapacak oldum, köprüden geçerken baktım 23,5 lira gibi bir para vardı köprü geçişinden azalttık. Otobandan girip maşukiye taraflarından çıktım. Sonra tekrar giriş yapıp Bolu'dan çıktım. Baktığımda geride 11 lira gibi bir para vardı. Dedim 12,5 liraya geldiysem üstelik dönüşte köprüden ücret ödemeyeceğime göre içindeki para yeter.

Dönüş yolunda Bolu'dan girip, direkt olarak İstanbul gişesinden çıkmak istedim. O da nesi! Yetersiz bakiye! Bariyer yok, geçsen geçebiliyorsun ama dıdıt ötecek eminim. Ne halt edeceğimi bilemedim önce. Zira köprüde olunca arkadan isteyebiliyorsun ama bu durumda ne yapılacağına dair bir fikrim yoktu...

Mecburen ilerledim. Bugün aradım Ogs-Kgs danışma hattı olan 0 212 444 11 17 no'lu telefonu. Önce saçma salak bir sürü şey dinledim, meğerse 0'a basınca direkt olarak müşteri temsilcisine düşüyormuşsun, aklınızda bulunsun yani boşuna beklemeyin.

Her neyse; dedim böyle böyle "yetersiz bakiye", nipiciiz? Dedi ki "en geç 10 gün içinde plakanıza özel kredili kgs veya ogs alacaksınız. O vakit geçiş ücretiniz en uzun mesafeden işletilecek ve herhangi bir ceza yememiş olacaksınız. Kgs veya Ogs'yi çıkardıktan sonra bilgi verme amaçlı tekrar bizi arayın."

E be hasss... ama? Başka yol? Varrr. Olmaz olur mu devlet karayollarımız otoban döşer gibi her ayrıntıyı düşünmüş.
Siteye bakıyorsun sorgulama sayfasında şöyle bir uyarı: "ceza tarafınıza tebliğ edilmeden veya tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde ödeme yapılması halinde, geçiş ücreti hariç 10 (on) kat idari para cezası üzerinden %25 indirim hakkından yararlanılarak ödenmesi mümkündür."
İstanbul-Ankara arasından işletecek olsa, kaç lira bilmiyorum atıyorum 18 lira, 10 katı 180 lira. Bu idari para cezasinin %25'ini düş 135 topla bol çarp 18 eşittir 153 lira.

Vay anasını sayın seyirciler.Demem o ki böyle bir durumla karşılaşırsanız hemen gidip bir kredili Kgs veya Ogs çıkarın. Ardından yukarıda verdiğim numarayı arayarak bilgilendirmenizi de yapın. Yoksa çok pahalıya çıkıyor bu iş...

Bu gudik hizmet türleri için teşekkürler Devlet Karayolları!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Listem