Pages

bilgi paylaşım ve yayım hattı:
iphone, ipad, ios, cydia, apple, android, ics, installous, gezi, driver, linux, oyun

29 Aralık 2006 Cuma

Kabus 22 tam çözüm - Demir'in bölümü 1

Şayet bilmiyorsanız 3 senelik bir uğraşının sonucu olan Kabus 22 çıktı! 29.90 Ytlden satışa çıkan bu oyunu hem Türk oyun sektörüne -hangi sektörse o- bir faydımız olsun hem de eğlenelim diye aldık. Oyun gerçekten güzel. Pusu faciasından (akvitasyon olayları vs) sonra ben bir daha Türk oyunu almam diyor olabilirsiniz ama emin olun Resident Evil vb oyunlardan aşağı kalan bir yanı yok. Üstelik tamamı İstanbul'un hoş atmasforinde geçiyor ve her şeyiyle Türkçe. Gayet hoş bulmacaları ve mekanları olan oyun oynanmayı hakediyor.

Şimdi gelelim başlıkta belirttiğim mevzuya. Bu oyunu aldık ve oynarken düşündük ki bu oyunda bazı yerlerde takılınabilir. Ayrıca nete bakıldığında bu oyuna ait bir tam çözüm olmadığını da gördük. Bu yüzden oyunun tam çözümünü gayet özgün bir şekilde hazırlamaya çalıştık. Hatırlatmakta yarar var burada yazılanlar oyunda yer alan tüm ayrıntıları kapsamaktadır. Bu yüzden bir yeri kendiniz çok uğraşmanıza rağmen çözemediyseniz bu yazıdan yararlanın.

Bu tam çözümün ilk bölümünde Demir isimli karakterle yaşayacağımız maceranın tam çözümü yer alacaktır.

Demir'in bölümü:

Yerdeki mermiler D tuşuna basarak alınır. Dümdüz ilerleyince karşımıza çıkan VSC Production levhalı dükkanın üzerinde yer alan gazete alınır. Alınan gazeteyi okumak için M tuşuna basılır ve dökümanlar kısmından okumak istediğiniz şey seçilir. İleride yer alan paslı açık kapıdan girilir. Yerde duran MF-5 alınır. Tepesinde 8. Bölge yazan kapıdan geçilir. Bir sonraki kapıya gelindiğinde kapının yanında yer alan kutuların üzerindeki tek jaklı kablo alınır. Tamer Çilingir levhasının yanında duran pas sökücü alınır. Gelinen yoldan geri dönülür.

Etrafta fazla dolaşılmadan, çünkü öldürülemeyen ve size zarar veren bir yaratık mevcut, en başta bulunan yeşil kapıdan girilir. Paslı kapının önündeyken M tuşu ile envanter menüsüne girilir. Nesneler bölümünden pas sökücü seçilip kullan'a basılır. Kapı artık açılabilir halde.

Yaratık öldürülüp yerde yatmakta olan ölünün yanındaki 3 lü anahtar alınır. İleride yer alan kapının hemen karşısında yer alan ilkyardım çantaları alınıp kapıdan geçilir. Sağda yer alan benzin varilinin üstündeki bahçe makası alınır. Gelen 3 yaratıkta bir güzel pataklanır. Devam edilip ilerideki kapıdan geçilir.

3 yaratıkta bir güzel dövüldükten sonra gazete bayisinin etrafında bulunan ilkyardım çantası, pompalı tüfek mermisi ve gazete alınır. İleride yer alan kapıdan içeri girilir. WC yazılı kapıdan içeri girilip lavabolarda bulunan diş fırçası ve MF-5 mermisi alınıp çabucak oradan çıkılır (Orada yer alan yaratık başta bahsettiğim öldürülemeyen yaratığın ikiz kardeşi) WC nin karşısında yer alan kapıdan girilir. Kapıdan geçince hemen solda (Demir'e göre sağ) yer alan duvardaki harita önünde durulur M ile nesnelere gelinip diş fırçası kullanılır. Karşımızda yer alan şeyi aklımızda tutuyoruz. Haritanın yanında yer alan varil üzerindeki TABSAN yivset tabancasına ait mermiler alınır. Dolaptaki tek jaklı kablo alınır. İleride yer alan kapıdan geçilir. DEMKAMETA yazılı panel önündeyken D tuşuna basılır. 2, 4 ve 5 (haritadan bunu görmüştük) numaralı switchler yukarı kaldırılır ve D tuşuna tekrar basılır. Alet çalışmaya başlar. Geri dönülüp koridordaki duvarda yer alan panelden kapı açılır.

Girilen odada solda yer alan bilgisayarın üzerinde yer alan Anahtar D-2 alınır.
Dolapların arasındaki kapıdan geçilir. Uçan haşeratlar öldürükten sonra mermi vb itemler toplanır. (Burada serpme mayın alıyoruz). Sağda yer alan kapıdan yukarı doğru çıkılır (Tekli anahtarın alınmış olması gerekiyor).

Çelik kasanın önündeyken Nesnelerden 3 lü anahtar seçilir. Kasa açılır. Yerdeki 22-B üzerine gelirseniz ilk save noktasında oyunu kaydetmiş oluyorsunuz. Orada, daha genele yayacak olursak o iğrenç metalik sesin geldiği yerlerde fazla takılmamanızı öneririm. Çok yahşi olan ikiz kardeşler çarpıyor adamı İsmail Türüt gibi oluyorsunuz. Oralarda daha fazla atraksiyon aramadan Gazete bayisinin olduğu yere geri dönülür.

"Bir çeşit açacak"?? kullanılarak asma kilitle kitlenmiş kapı açılır. Marangozhanede uçan yaratık hacemat edilir. Silahlar toplanır. Tepeden gösteren kameradan çıkıp da arkadan görünüşe geçilen oda da yer alan panel benzeri yerin önüne gelinir. Nesnelere girilip jaklardan birisi seçilip birleştir denilir ve öteki jak seçildiğinde 2 uçlu jak yapılmış olur. 2 uçlu jak seçilip kullan denilir.

  • 2b ve 1c ye takılır.
  • 2b seçiliyken 1b seçilir.
  • 2a ve 1c birleştirilir.
  • 2b ve 1a birleştirilir.
  • 1c ve 3a birleştirilir.
  • 1b ve 3b birleştirilir
  • 1a ve 2c seçilir.
Artık lağıma inilen giriş açılmış olur. Soldaki tel parmaklıklar arkasındaki yerin önündeyken D'ye basılır lağıma inilir.

Lağımdan çıkınca (Şu an Ulu camii'nin avlusundayız), sola doğru devam edilirse 2. save noktasına ulaşmış olursunuz. Avluyu gezerek ilkyardım çantalarını toplayın. Etraftaki kapıların bazılarından çıktığınızda Deja vù yaşıyormuşsunuz hissine kapılabilirsiniz zira o kapılar daha evvel geçtiğiniz yerlerdeki açılmayan kapılar (Birazdan o kapıları kestirme yol olarak kullanacağız, gayet hoş düşünülmüş bu kapılar).

Ramazan abinin kardeşini aramak üzere ilerideki asma kilitli kapı açılır (kilidi daha evvel ki gibi "bir çeşit açacak" ile). Kapıdan geçer geçmez kenarda bulunan bahçe kapısı anahtarı alınır. Avluya geri dönülür (tabutların olduğu yere) lağımdan çıktığımız yerin sağında yer alan kapıdan içeri girilir. Daha evvel açılmayan mezarlık kapısı açılır. Uçan haşeratları vurmanın en kolay yollarından birisi -sadece yere yakın olduklarında vuruluyorlar- altlarında beklemek. Bu sayede size fazla zarar veremiyorlar, yani yinede bir miktar zarar görüyoruz ama nasıl olsa çok fazla ilkyardım çantası topladık.

Kenarda duran üzeri bitkilerle kaplı mezarın yanındayken nesnelerden bahçe makası kullanılır. Kaybolan kızın gizemi ortaya çıkar! Kayıp aslında kız ölüdür!

İsteğe göre kenefin oraya giderek (bahçe kapısının anahtarını bulduğumuz tuvalet) tahta kapıdan geçerek kısa yoldan Ramazan abimizin yanına gidebiliyoruz veyahut canınız gezmek istiyorsa nevrimiz dönme pahasına (yaratık öldürebiliyorsunuz başka yollardan dönerseniz)
oyunun başlarındaki bir yer olan "İLKE Seni Seviyorum i kalp e" yazılı olduğu garaj kapısının olduğu yer) geri dönüyoruz. Ramazan abinin manyaklığına şahit olsak da adama acımadan edemeyerek envanterleri topluyoruz (kolyenin diğer parçasını almadan bi yere ayrılmayın) marangozhaneye geri dönüyoruz (Bunu az evvel Ramazan abiyle karşılaşmak için kullandığımzı kenef yapısı kapıdan geri girerek cami avlusuna ve oradanda lağıma geri dönerek en kısa şekilde yapabiliriz).

Kolyenin önceden bulduğumuz parçasıyla Ramazan abiden çıkan parçayı birleştirince "Bir çeşit anahtar" oluveriyor :) Hani şu bir türlü açamadığımız müzik kutusu vardı ya işte oraya geri dönüyoruz. Kutunun içinden bir not ve bir anahtar çıkıyor. Notta yazanlar Ramazan abiye olan acıma duygumuzu körüklüyor, zavallı adam! Ama bu manyaklar kim olabilir?

Ramazan abiyi öldürdüğümüz yere geri dönerek oradan daha evvel pas sökücü ile açtığımız paslı kapıya varıyoruz. Dev yaratıkların çıkmış olması zaten bize bir farklılık olduğunu gösteriyor. En başa dönünce diğer kapı (açık olan ileride yer alan)dan geçiyor ve ilerliyoruz. En sonunda yer alan daha evvel açamadığımız kapıya dönmüş oluyoruz. Müzik kutusundan çıkan anahtar bu kapıyı açıyor.

Sedanur polikliğinin kapısına dayanın! İçeri mutlak girmeniz gerekiyor!

Ehehe noldu? Hipokratı iplemeyen doktor olduğunu tahmin ettiğimiz birisi sizi içeri almadı değil mi? Geri dönün madem ileride başka bir kapı vardı...

End Of Demir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu gadget'ta bir hata oluştu

Blog Listem