Pages

bilgi paylaşım ve yayım hattı:
iphone, ipad, ios, cydia, apple, android, ics, installous, gezi, driver, linux, oyun

11 Şubat 2011 Cuma

Ipod Touch 4g/ Iphone 4 ios 4.2.1 Jailbreak - Greenpois0n-Cydia-Installous

4.2.1 update'i çıktığından beridir geçelim mi geçersek neler olur falan gibi sorular geliyordu. Açıkçası 4.2.1'e geçmek için bir sebep yok. Yeni elle tutulur, dişe dokunur bir özellik gelmiyor. Lakin buna rağmen geçmek isterseniz artık geçmemeniz için bir sebep kalmadı (ipod touch ve ipad kullanıcıları için). Iphone kullanıyorsanız ve fabrika çıkışı simkilidiniz varsa henüz bu versiyona GEÇMEMENİZ GEREKMEKTEDİR. Zira Unlock hala çıkmadı. 4.3 sonrası çıkacağını söylüyor daha önceki unlockları çıkaran şahıs.

Hal böyleyken illa geçeyim bu 4.2.1'e diyorsanız o vakit haydi başlayalım.

1) ShSh kaydı alın.
Shsh kaydı nasıl alınır?
- Tiny Umbrella isimli müthiş programımızı indirelim. http://thefirmwareumbrella.blogspot.com
- Tiny Umbrella'yı çalıştırıp sol taraftan aletinizi seçin ve Save SHSH butonuna tıklayın.

Shsh kaydınız oluşturulmuş olsa gerek. Bu sayede ileride 4.2.1'den geri dönüş yapmak istersek işimiz çok kolaylaşacak. Yeri gelmişken geri dönüş için tıklayın.

2) Bir de ne olur ne olmaz diyerek backup alalım.
Backup nasıl alınır?
iTunes'u açın. Aletiniz bağlıyken sync yapmaya çalışacak. Yapsın. Aletinizin üstüne sağ tıklayın backup deyin. İşlem tamamdır.

3) 4.2.1 kurulu değilse 4.2.1'i indirelim veya itunes üzerinden update diyerek o versiyona güncelleyelim.

4.2.1 kurulu ise sonraki adım olan 4. adıma geçiniz.

Burada iki tercih hakkınız var. iTunes üzerinden güncellemek veya elle yapmak. Kolayı iTunes üzerinden yapmak. İki yöntem arasında en ufak bir farklılık yok.

i) iTunes üzerinden versiyon güncellemesi:
Bunun için iTunes'u çalıştırıp, aletiniz bilgisayarınıza bağlıyken update demeniz yeterli. Gerisini iTunes halledecek.

ii) Elle update:
Firmware'i indirelim. Lütfen kendi aletiniz için olan firmware'i indirin. Hatalı firmware indirimi sorunlar yaratacaktır.
ipod touch 4g için 4.2.1 versiyonu
ipod touch 3g için 4.2.1 versiyonu
ipod touch 2g için 4.2.1 versiyonu

iPhone 4 için 4.2.1 versiyonu
iPhone 3gs için 4.2.1 versiyonu
iPhone 3g için 4.2.1 versiyonu

iPad için 4.2.1 versiyonu

4.2.1'i indirdikten sonra;

Cihanızı DFU moda alıyorsunuz. Bunun için,
a) Ipod Touch 2g/3g/4g veya Iphone 4/3gs/3g cihazınızı bilgisayarınıza bağlayın.
b) Aletinizi kapatın (yukarıdaki kapama butonuna bir süre basılı tutarak).
c) iTunes otomatik açılmaya ayarlı değildiyse iTunes'u çalıştırın.
d) Home (ev tuşu aşağıdaki tek tuş) ve kapatma tuşuna (power yani en tepedeki tek tuş) aynı anda 10 saniye boyunca (içinizden sayın) basılı tutun.
e) 10. saniyeden sonra kapatma tuşuna (yani power yani en tepedeki tuşu) basmayı sonlandırın (bu esnada home yani ev tuşuna basılı tutmaya devam ediyorsunuz).
f) Bilgisayarınız "yeni bir donanım bulundu" dedikten ve iTunes tanımaya başladıktan sonra home (ev) tuşunu serbest bırakın.
Ekranda Restore logosu yer alırsa yanlış yaptınız demektir. Kapatıp tekrar en baştan alın.
Şayet karşınıza bomboş bir ekran çıkar ve bilgisayarınızda şu uyarı belirirse doğru yapmışsınız demektir;





g) İlk adımda indirdiğimiz firmware dosyamızı göstererek aletimizi restore etme aşamasına geldik. Açık durumda olan iTunes'a geliyoruz. Devices altındaki aletimizi seçiyoruz. Summary bölümünde yer alan Restore butonu üstüne faremizi getiriyoruz ama hemen basmıyoruz... Klavyeden sol taraftaki Shift (Mac kullanıcıları için sol taraftaki Alt) tuşuna basılı tutarken iTunes'daki "Restore" butonuna basıyoruz. Ardından shift tuşunu rahat bırakabilirsiniz.



Shift tuşuna basılı tutmayı unutmayın. Yoksa sizin firmware dosyanızı seçmenize izin vermez.

Karşınıza bir açılır pencere gelecek. Buradan daha evvel masaüstüne kaydettiğimiz ipsw dosyasını yani firmware dosyasını seçiyoruz. Ok dedikten sonra 10 ila 15 dakika boyunca işlem devam ediyor. En sonunda işlem tamamlanmış oluyor. Bu esnada hiçbir değişiklik yapmıyoruz. Sadece arkamıza yaslanıp bekliyoruz. Arada belki 1005, 1011, 1013 veya 1015 numaralı hataları verebilir. Ok deyip geçin onları. Bunların bir önemi yok.
Recovery bittiğinde karşınıza bu alete recovery yapamadım ben diyen bir pencere çıkacaktır. Onun herhangi bir manası yok. Aslında recovery işleminiz gerçekleşti.



4) Jailbreak yapmak için gerekli program olan Greenpois0n'ı indirelim:


GreenPois0n > Windows ve Mac: http://www.greenpois0n.com/
İndirdiğiniz dosyayı açın. Zip dosyası içinden 2 adet dosya çıkacak. Greenpois0n olan dosyayı çalıştırın.

5) Aletinizi kapatın (aletin tepesindeki kapatma tuşuna basılı tutun, ekranda simge belirince kaydırın) ve Greenpois0n programında "Prepare to Jailbreak (DFU)" butonuna basın.


6) Ekrandaki uyarıları takip edelim. Yani;
- Önce tepedeki kapatma (power) butonuna 2 saniye basılı tutalım.


- Elimizi kapatma (power) butonundan çekmeden home (ev) butonuna 10 saniye basılı tutalım. Zaten sonraki adım için siyah olacak. Release sleep button çıkana kadar basılı tutmuş oluyoruz.


-  Sonraki adıma gelince yukarıdaki kapatma (power) butonu bırakıyoruz ama home butonuna basmaya devam ediyoruz. 15 saniye boyunca bekliyoruz.


- Sona ulaştık. İşlem başladığı anda butonu bırakabilirsiniz.


- Jailbreak işlemi bittiğinde Quit butonuna basarak çıkabilirsiniz.


- Aletiniz kapanıp açılacak. Karşınıza ana ekranınız gelecek. Orada Loader diye bir program göreceksiniz. Tıklayın.


- Açılan yerden Cydia'yı seçip Install Cydia butonuna basın.


- Cydia kurulduktan sonra Loader'ı kaldırma ekranı gelecek, "Remove Loader.app" diyerek springboard'unuzda boş yere yer kaplamamasını sağlayabilirsiniz.


- Ana ekrana (springboard) geri dönün. Cydia içinden gerekli ayarlamaları yapın ve keyfini çıkarın.

Cydia içinden ne gibi gerekli ayarlar yapmak gerekir? Installous nedir? Ne işe yarar? Nasıl kurulur? Ücretsiz olarak deneme amaçlı programlar nasıl kurulur? 

Kredi kartsız iTunes hesabı açma (2010 güncel)


4.2.1'i beğenmedim/sorun çıkardı/yanlışlıkla update ettim 4.1'e nasıl geri dönüş yapabilirim? Ayrıntılar için tıklayın. 


iPod Touch / iPhone versiyon yükseltme nasıl yapılır?

Iphone/Ipod Touch 3g/3gs/4g bilgisayar (pc) üzerinden dosyalara ipa dosyaları kurmak, dosyalara erişmek silmek


Herhangi bir sorunuz varsa yorum bölümünden sorabilirsiniz. Elimden geldiğince çabuk yanıtlamaya çalışıyorum. İyi eğlenceler.

12 yorum:

  1. YA bişi sormak istiyorum. İphone mi güncelledim, telefoncuya açtırdım fakat telefonumu kapatmamam gerekiyo kapatınca tekrardan kilitleniyo. Şarjım bitti ve tekrardan götürdüm adam bir müddet böyle olucak falan dedi. Bunun halen bi çözümü yokmu yaaa =((. Teşekkürler

    m o z k a r c i - 2 @ h o t m a i l . c o m

    YanıtlaSil
  2. Bu yolla bu dertten kurtuluyorsunuz işte. Sizin alete yapılan jailbreak tethered bu untethered yol. Burada anlatılanları harfiyen yaparsanız kapansa da problem olmayacak.

    YanıtlaSil
  3. benim telefonum 4.2.1 3.10.01 baseband dı simkilitsiz olarak kullanabiliyordum ,jailbreak yaptım ama simlock girdi devreye şimdi unlock çıkana kadar beklemelimiyim.

    YanıtlaSil
  4. unlock cikmadan yapabileceginiz bir sey yok. unlock 4.3 versiyonuyla birlikte gelecek. o zamana kadar ipod touch gibi kullanabilirsiniz iphone'unuzu.

    YanıtlaSil
  5. ''Buradan daha evvel masaüstüne kaydettiğimiz ipsw dosyasını yani firmware dosyasını seçiyoruz.''

    dostum benim cihazım 3g v 4.2.1 halinde. benin tekrar bu işlemi yapmama gerek var mı? bu firmware dediğin dosya ne? ne zaman masaüstüne atılmıştı? anlatımda bi eksiklik mi var?

    YanıtlaSil
  6. Eksiklik yok fazlalik var.

    Aradaki su yonergeyi atlamissiniz;

    "4.2.1 kurulu ise sonraki adım olan 4. adıma geçiniz."

    YanıtlaSil
  7. mrb öncelikle elinize sağlık çok güzel ve ayrıntılı açıklamışsınız ama benim sormak istediğim soru şu benim cihazım zaten 4.2.1 ben yinde restore yaptım içindeki heşeyi silmek istediğim için bir sorun çıkmaz değilmi birde loader dan cydia'yı yüklemek için internet bağlantısı gereklimi ?

    YanıtlaSil
  8. Hayir, herhangi bir sorun olmaz.

    Loader'dan Cydia yuklemek icin internet baglantisi gerekiyor. Wifi veya 3g fark etmiyor.

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  9. dostum ben deniyorum ama olmuyo bu greenpoison a kadar geliyorum yüklüyo telefon tekrar açılıyo fakat tuşkilidinde kalıyo ve sadece sos aramaları yapabilio tuş kilidini açınca hiçbişey yapamıyorum yardım et nolur

    YanıtlaSil
  10. telefonunuz yurtidisindan mi geldi? sim kilitli olabilir. bahsettiginiz seyden bunu anladim. iphone 4 icin simlock cikmadi maalesef.

    YanıtlaSil
  11. merhaba İphone 4 İos 5.0.1 telefon aldım. jailbreak cydia vs vs bu tür uygulamaları nasıl yapacaım konusunu bilmiyorum. A dan Z ye bu işi nasıl yapacağımı açıklayabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  12. @EmreÇOLAK: 5.0.1 jailbreak hakkinda yazmis oldugum bir kaynak yok zira untethered bir cozum gelmis degil (cok yakinda gelecegi soyleniyor).

    Semi-tethered olarak jailbreak yapmak mumkun.
    http://www.limera1n.cc/2011/11/jailbreak-ios-501-with-redsn0w-099b8-on.html buradaki anlatim veya http://www.redmondpie.com/jailbreak-ios-5-semi-untether-iphone-ipad-ipod-touch-tutorial/ anlatim isinizi gorecektir.

    5.0.1 untethered jailbreak ciktigi anda zaten burada anlatim olacaktir.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Bu gadget'ta bir hata oluştu

Blog Listem